Nvidia Shield TV Pro & Shield TV Stick

Alles klar. Klappt bei mir nun auch. Lag am AVR.

1 „Gefällt mir“

Was musste denn angepasst werden?

The Fifth version of the 8.2+ HotFix image will deploy today as version 32.8.435.31 and includes the following fixes:

  • Upscaling leaves a line of corruption in Prime Video
  • Optoma Projector support for IR setup
  • Fix for Unable to setup volume control with 2017 SHIELD TV Remote
  • Youtube crashes in BFGD
  • 4K content causing corruption at the bottom of screen wo AI upscaling (Handmaiden on Amazon Prime Videos for example)
  • Audio loss needs reboot to recover
  • When network share’s user and device names are changed together, username does not change
  • Resolves issue with internal storage space filling up with Transfer files over network enabled.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/395446/shield-experience-upgrade-82-hotfix-image/2866693/

2 „Gefällt mir“

Oh du auch? :wink:
Bist du zufrieden?

Eigentlich schon, unterstützt der RZ820 HLG?
Der RZ810 kann nichts damit anfangen.

1 „Gefällt mir“

Ich muss da selber erstmal nachlesen :innocent:

„Im Gegensatz zum Vorgänger akzeptiert der RZ820 an allen HDMI-Buchsen den HDCP-2.2-Kopierschutz; unterstützt werden zudem die HDR-Formate HLG, Dolby Vision und HDR10. Der beim Vormodell eingeführte Video-Scaler samt Anschärfe-Funktion hat sich beim Neuling hingegen wieder verabschiedet – der Onkyo gibt Signale so aus, wie sie ins Gerät kommen.“
Quelle audiovision

1 „Gefällt mir“

Meiner kann nichts mit HLG anfangen, HDR10 und Dolby Vision funktioniert allerdings. :man_shrugging:

Ist schon merkwürdig, da HLG zum HDR-Standard für TV-Übertragungen gehört.

s.a. hier: https://www.4kfilme.de/hybrid-log-gamma-hlg/

Ja schon, aber wenn ich mir die Systeminfos der Box / MR anschaue wenn sie mit dem Onkyo verbunden sind, steht dort nur HDR10.

Eigentlich müsste dort HLG, HDR10 stehen… :man_shrugging:

Genau, deshalb ganz großes ? :man_shrugging:

Da der Developer von Refresh Rate „abgetaucht“ ist, hat jetzt jemand anderes angefangen eine neue App (Ratesync) zu entwickeln.

Bisher unterstützt diese aber nur Netflix, die automatische Funktion ist dort aber deutlich zuverlässiger.

Support:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/403799/ratesync-new-auto-refresh-rate-app/

5 „Gefällt mir“

Die Pro ist aktuell mal wieder im Angebot (194 €) und auch noch vor Weihnachten lieferbar, falls noch jemand danach sucht :wink:

1 „Gefällt mir“

SHIELD Experience Upgrade 8.2.2 (32.6.509.0)

Today we released SHIELD Experience Upgrade 8.2.2(32.6.509.0). This update addresses many quality of life issues reported in the field, improving stability and compatibility with other devices in your home entertainment center. Thank you for being a part of the SHIELD community and as always, if you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread.

Enhancements

  • Adds support for new Xbox Series S/X and Playstation Dual Sense controllers
  • Adds support for Control4 home automation systems
  • Adds option in advanced sound settings to disable volume control notifications

Bug fixes

Display:

  • Resolve issue where flashing color band would be visible when viewing video in portrait mode
  • Resolves corruption issue observed at the bottom of the screen when upscaling content to 4K displays

Network/Storage:

  • Fixes bug where password for sharing folders on SHIELD over network would reset after upgrade
  • Fixes bug where sharing folders on SHIELD over network would not work after upgrade if space is present in username
  • Resolves issue where user could not re-enter Wi-Fi password for low power APs
  • Resolves issue where some USB connected drives would not reconnect

Accessories:

  • Resolves issue where holding volume up/down would not be detected by some devices
  • Resolves issue where SHIELD Controller 2017 would not recharge

Audio:

  • Fixes bug where manually setting Audio output formats was not working correctly
  • Fixes bug where audio from USB DAC would not function properly when switching between PCM and Dolby source
  • Resolves issue where system volume was still being controlled right after IR volume control configured
  • Fixes bug where DD+ surround was unavailable in prime video

Other:

  • Restores ability to take screenshots in 4K (requires display set to 4K)

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/428527/shield-experience-upgrade-822released-1192021/

3 „Gefällt mir“

Es geht um dazn Fußball. Ich schaue dazn auf dem Handy Tablett und am TV. Finde die Qualität gerade beim Fußball nicht sehr schön .
Bei anderen Übertragungen von dazn passt die Qualität soweit. Habe eine 50000 Leitung. Glaubt ihr das der nvidia shield tv pro das besser umsetzen könnte . Gibt es vergleichsbilder ?

Danke, für die ausführliche Anleitung. Ich versuche auch grade diese Infos abzuarbeiten. Ich hab es bis jetzt nicht geschafft den Startup Display mode zu verändern. Was muss ich tun damit ich in das Menü komme.

Refresh Rate App öffnen und dort sind die einzelnen Apps gelistet.

Die App die du anpassen möchtest dort auswählen und dann gelangst du zu der Einstellung > Startup Display Mode.

Shield Experience Upgrade 8.2.3 (Released 5/28/2021)

Today we released SHIELD Experience Upgrade 8.2.3. This update includes light updates and bug fixes. If you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread.

Other Enhancements:

  • This upgrade resolved issues when playing content with the Apple TV app. If you are an Apple TV app customer, please apply this upgrade for the best experience
  • Includes Android security patch level up to April 2021
  • Improves re-connection to Control4 IP based controllers
  • Adds support for SCUF Infinity4PS, SCUF Impact, and SCUF Prestige controllers
  • Adds support for single USB receiver connection to Corsair SLIPSTREAM WIRELESS peripherals:
  1. K57 RGB KEYBOARD
  2. DARK CORE RGB PRO MOUSE
  3. VIRTUOSO RGB WIRELESS HEADSET
  4. Single USB configuration requires iCUE software and PC or MAC

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/455230/shield-experience-upgrade-823released-5282021/

Shield Experience Upgrade 8.2.3(Released 5/28/2021)

1 „Gefällt mir“

Danke für die schnelle Rückmeldung. Frage, ich finde das Menü Startup Display Mode. Aber wenn ich drauf klicke ändert sich nichts. Ich dachte dort findet man einstellbare Daten, wie 720 x 50 oder 50 Hz.

Hast du Refresh Rate die nötigen Berechtigungen gegeben?

1 „Gefällt mir“